Пише: Протојереј мр Велибор Џомић
Владика Артемије је непосредно пред бомбардовање НАТО пакта имао бројне екуменске сусрете и дијалоге са римокатолицима, муслиманима и протестантима. Ко се највише сретао са верским лидерима и НАТО генералима? Ко је основао Међуверско веће Косова?
Данас се Владика Артемије у једном делу јавности погрешно означава као "једини борац против екуменизма у СПЦ". При том, његови "бранитељи" под екуменизмом подразумевају сусрете и дијалоге православних и неправославних у које, свакако, не улазе заједничка богослужења која за нас православне нису дозвољена по светим канонима. Да би се уносила што већа забуна међу Србима, на разним анти-црквеним сајтовима се објављују фотографије са различитих сусрета појединих српских владика са представницима других традиционалних цркава и верских заједница. Са тим фотографијама се труде да докажу наводну "издају Православља у СПЦ". Фотографије имају за циљ и да Србе погрешно увере да их остали архијереји наводно "воде право у наручје римском папи". Судећи по начину презентације и интерпретације ставова о "анти-екуменизму" Владике Артемија веома лако би се стекао погрешан утисак да се он никада и нигде није срео, а камоли фотографисао са римокатоличким бискупима, исламским муфтијама, протестантским пасторима и другим верских представницима. Ствари стоје драстично другачије.
Историја је, ипак, учитељица живота. Епископ Артемије је као изразити противник политике Слободана Милошевића годинама остваривао бројне политичке и верске или, изражено језиком његових "бранитеља", екуменске контакте у иностранству.
Непосредно пред бомбардовање Србије и Црне Горе од стране НАТО пакта у марту 1999.г. Владика Артемије је учествовао на скупу о миру и толеранцији у организацији "Апела савести" коју је водио њујоршки рабин Артур Шнајер. Током трпезе читана је заједничка молитва на коју је, у присуству Владике Лаврентија, Владике Артемија и рабина Шнајера, предводио бечки кардинал Шенборн. Конференција је показала високу савест учесника пошто су се тих дана припремали бомбардери НАТО пакта на Србију и Црну Гору.
У то време, Владика Артемије се и те како сретао, разговарао и на бројним конференцијама дружио са римокатоличким бискупима, протестантским пасторима, јеврејским рабинима, исламским муфтијама и имамима. Он је на тај начин са пуном свешћу и савешћу сведочио да дијалог неистомишљеника и различитих људи представља најбољи пут ка решењима људских проблема. Да овде не помињем екуменске сусрете Владике Артемија у Ослу, Аману (Јордан), Сарајеву, Новом Пазару, где су одржавани међуверски састанци православних, римокатоличких и исламских представника (што није познато широј јавности). Или, да поменем чувени сусрет Владике Артемија са римокатоличким кардиналом Винком Пуљићем и реисом Мустафом Церићем када су у организацији Бернара Кушнера формирали Међуверско веће Косова (без помена Метохије). То је био први пример у историји успостављања институционалног дијалога Православне Цркве, римокатолика и муслимана на Косову и Метохији, што је посебно похвалила међународна заједница као "пример конструктинвне мултиетничности и међуверске сарадње". Владика Артемије није био имун ни да одбије финансијску помоћ коју је примиао од представника неправославних верских заједница.
Данас се слободно може тврдити да је Владика Артемије један од најистакнутијих представника међуверског и међуполитичког дијалога у данашњем глобалистичком свету. Вероватно се ниједан епископ православне Васељене, а камоли Српске Цркве није срео и фотографисао са толико верских и политичких лидера, глобалиста, мондијалиста и НАТО генерала као што је то случај са Владиком Артемијем.
(СУТРА: Са Клинтоном и Руговом)
Реч читаоцу:
С обзиром на све чешће појаве у нашој Цркви да се борба за веру у Христа Богочовека претвара у борбу против Цркве и црквеног поретка, почео сам са објављивањем серије чланака у којима ћу се бавити овом проблематиком. За разлику од разних анонимних "бораца за веру" пишем под својим именом и презименом са чврстим уверењем да се у наше време борба за истинску веру православну пре свега пројављује као борба за здраво и исправно схватање Цркве као Тела Христовог и спасења које бива кроз њу и светотајински живот црквени. Следујући речима Господњим да ће нас "Истина ослободити" (Jн. 8,32) почео сам да пишем о овој теми ослањајући се на аргументе са циљем да покажем да саврмени црквоборци манипулишу истином како би обманули необавештене. Циљ тих "бораца за веру" је заправо борба за ЗАВЕРУ која је усмерена против Цркве.
ОБЈАВЉЕНЕ КЊИГЕ И ТЕКСТОВИ:
Пријавите се на:
Објављивање коментара (Atom)
Нема коментара:
Постави коментар
Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.