Реч читаоцу:

С обзиром на све чешће појаве у нашој Цркви да се борба за веру у Христа Богочовека претвара у борбу против Цркве и црквеног поретка, почео сам са објављивањем серије чланака у којима ћу се бавити овом проблематиком. За разлику од разних анонимних "бораца за веру" пишем под својим именом и презименом са чврстим уверењем да се у наше време борба за истинску веру православну пре свега пројављује као борба за здраво и исправно схватање Цркве као Тела Христовог и спасења које бива кроз њу и светотајински живот црквени. Следујући речима Господњим да ће нас "Истина ослободити" (Jн. 8,32) почео сам да пишем о овој теми ослањајући се на аргументе са циљем да покажем да саврмени црквоборци манипулишу истином како би обманули необавештене. Циљ тих "бораца за веру" је заправо борба за ЗАВЕРУ која је усмерена против Цркве.

среда, 14. јул 2010.

Владики Артемију забрањен улаз на Свету Гору, Правда, 14. јули 2010. год.

Пише: Протојереј мр Велибор Џомић

Посебно су се на удару јавне критике Владике Артемија налазили Патријарси Павле и Вартоломеј, али и друге владике. Непознати искушеници су мимо канона постављени у ранг "чувара вере од владика". Напад на Владику Јефрема у сред крвопролића у Босни.

Владика Артемије је одавно увео праксу да јавно полемише не само са владикама него и са Патријархом Павлом, али и са Цариградским Патријархом Вартоломејем.

Вековна је пракса и поредак у СПЦ да се сви евентуални неспоразуми између владика решавају на јеванђелски начин, уз поштовање црквеног поретка и братску љубав на седницама Синода, Сабора, као и у интерној комуникацији. Та пракса изгледа није обавезивала Владику Артемија у једном броју случајева.
Критиковао друге, а сам екуменисао по белом свету 

Владика Артемије је својеврсни обрачун са јерархијом започео још раних деведесетих година када је самовољно критиковао Васељенског Патријарха. Због кршења правила у општењу, Патријарх Вартоломеј је Епископу Артемију забранио улазак на Свету Гору тако да је Владика Артемија данас једини српски владика који, на жалост, не може да уђе на Свету Гору.

Затим је 4. децембра 1999.г. упутио отворено писмо Патријарху Павлу сматрајући га "јавном личношћу". Писмо је започео констатацијом да „на јавне поступке јавних личности треба јавно и реаговати“ те да је „то његово уверење било и остало“. Иако јеванђелски принцип заповеда другачије, Владика Артемије је поступио супротно стварајући пред народом лошу слику о СПЦ и њеном Патријарху.

Сабор је, на предлог Патријарха Павла, 16. маја 2000.г. донео одлуку да се „прекине са небивалом праксом у СПЦ писања отворених писама и иступања путем средстава јавног информисања када су у питању унутрашње ствари СПЦ већ све неспоразуме решавати братски и јеванђелски у седницама Синода, односно Сабора“. И поред тога, Владика Артемије је наставио јавну полемику са архијерејима.

Посебну анализу заслужује и нова пракса коју је Владика Артемије увео у СПЦ. "Свети Кнез Лазар", званично епархијског гласило, коришћено је за неаргументовано критиковање српских владика којима се Владика Артемије, мимо Сабора и Синода, постављао као мера и судија вере и дела.

Владика Бањалучки Јефрем се међу првима нашао на удару тобожњег "анти-екуменизма" Владике Артемија и његових "духовних чеда". А да би ружење часних ликова српских владика у јавности изгледало убедљивије, у прве редове су потурани некакви искушеници који су на општу саблазан верних тукли по владикама мимо свих канона и црквеног поретка, који сада, тобоже, бране у тзв. "случају Владике Артемија".

Извесни "искушеник Илија" је у "Светом Кнезу Лазару" и то "просте 1994.г." припремио, а Владика Артемије благословио објављивање текста под насловом "Нешто горе од екуменизма". Владика Јефрем је у тексту неправедно оптужен за организовање "сабора нечастивих" у бањалучкој цркви на почетку рата у Босни!?!

"Искушенику Илији" ни до данас не знамо идентитет, а ни манастир у коме је боравио. Владика Артемије је на овај начин увео новину да лица која нису у свештеном чину на бруталан начин туку по владикама и то у сред крвопролића у Босни. Та пракса се продужила до данашњих дана, али и унапредила када разни неименовани "калуђери и духовна чеда", али и јавности непознате "Миланке и Радојке у име очувања праве вере" клевећу српску свештену јерархију по фантомским анти-црквеним интернет сајтовима. Са разних непознатих интернет адреса шаљу фотографије са сусрета Митрополита Николаја и Владике Јефрема и римског папе 1996. и 2003.г. у Сарајеву и Бања Луци.

(СУТРА: Скандал у Лепосавићу)

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.